logo

ETALON/ ÉP TESTBEN

2020. 4. szám

 

Bármi, amit a bőrünkre kenünk, 60% -ban felszívódik, majd a véráramba kerül. Vagyis a fürdőszoba összes flakonja, így-vagy úgy, de hatással van a szervezetünkre. Itt az ideje, hogy végleg lesöpörjük a káros összetevőket sorakoztató tégelyeinket és a szépségrutinunkat tekintve is zöld utat járjunk! Az organikus termékek fontosságáról, egy a hazánkban nemrég debütált biokozmetikai termékcsalád kapcsán, Király-Nagy Ildikóval, a márka hazai képviselőjével beszélgettünk.

 

ws1


Mesélj, kérlek, mi a története az általatok megálmodott organikus termékeket felvonultató online kereskedelmi platformoknak (akárcsak a naturangyal.hu, vagy az okoazis.hu)
4 évvel ez előtt vágtunk bele, két társammal, (hárman anyukák) a webkereskedelemmel foglalkozó cégünk alapításába. Azzal a céllal, hogy olyan kozmetikumokat és háztartási tisztítószereket gyűjtsünk egy online platformra, amelyek általunk is kipróbáltak. A gyermekvállalással ugyanis egy szemléletváltás is érkezett az életünkbe. Az új életmód misszió lett. Olyan tisztítószerek és kozmetikumok iránt köteleződtünk el, amelyek nem terhelik a bőrt, a légzőszervet és a véráramon keresztül gyakorlatilag az egész szervezetet a kemikáliákkal. Emellett környezetbarátok és az előállításukban is zöld megoldásokat követnek. Vagyis gyermekeink és az egész család számára biztonságos és jól hasznosuló alternatívákat jelenthetnek. Elkezdtük beleásni magunkat a témába, és láttuk, hogy mekkora felfutása van ennek a piacnak. Elképesztően sok organikus, bio és natúr termék kínálkozik, ezzel párhuzamosan pedig egyre több a tudatos fogyasztó is. Ezért azt gondoltuk összegyűjtjük a nemzetközi és magyar márkák legjavát és egy átlátható online webshopba szervezzük őket. Nagyon elkötelezettek lettünk a saját tevékenységünk iránt. Így az egyik online shop után jött a másik, majd pedig a harmadik, a saját márkánk elérése kapcsán.

 

ws2

 

Rengeteg fantasztikus termék sorakozik a webshopokban, de mi alapján emeltek be egy-egy terméket vagy gyártót a kínálatba?
Elsősorban az összetevők és a minősítés alapján. Folyamatosan monitorozzuk a nemzetközi piacot. De volt olyan termék, amit kifejezetten vevői javaslatra helyeztünk el a kínálatban.

 

Milyen tendencia figyelhető meg a natúrkozmetikumok iránti kereslet terén?
Elindult egy komolyabb szemléletváltás, a korábbi évekhez képest is egyre tudatosabbak és érdeklődőbbek a vásárlók. Előremutató, hogy nagy múltú - egyébként nem a bolygó-, és bőrvédelemre berendezkedett kozmetikai - gyártók is céges stratégiát kezdenek váltani és egyre több fantáziát látnak a natúrkozmetikumok gyártásában. Ahogy egyre több, akár hazai fronton is fellelhető kozmetikai manufaktúra is natúr és organikus termékek előállítására köteleződik el. Szerencsére újra kezdünk visszatalálni a gyökerekhez és világszerte tendencia a legkevésbé káros formulák előállítására való törekvés, valamint az újrahasznosítható, vagy komposztálható csomagolás, a hulladékmentesség, vagy a vízfelhasználás redukálása. Egyszóval a kozmetikai ipar óriási lépésekkel halad a zöldkozmetikumok irányába.

 

ws3

 

Mi a helyzet a különböző termékek szabályozásával?
A natúrkozmetikumok minősítésének több aspektusa és bonyolult certificat rendszere van a hazai és nemzetközi piacon egyaránt, a különböző intézmények elvárásainak megfelelő minsítési védjegy a vásárlókat tájékoztatja és biztosítja arról, hogy megfelelő natúrkozmetikumot tartanak a kezükben. Ám vannak olyan kisebb gyártók, és kozmetikai manufaktúrák, amelyeknek ugyan nagyon jó minőségű, minősített hozzávalókkal készülő termékeik vannak, de nincsenek euró millióik, a nemzetközi pecsétek megszerzésére. A minősítési eljárások és forgalomba hozatali engedélyek egyaránt súlyos költségekkel járnak. A választás terén az egyéni tájékozottságnak van a legnagyobb jelentősége. Vásároljunk megbízható forrásból és nézzük át az összetevők listáját! Ami az INCI lista első helyén áll, az az összetevő, amelyből a legnagyobb arányban van a termékből. Becsapós lehet egy csomagolás, az arculat és megtévesztő a név választás.

 

ws4

 

Hogy mennyire fontos, számotokra a környezetbarát működés, jelzi az is, hogy ha jól tudom idén tavasszal karbonsemlegessé vált a cégetek?!
A teljes karbonkibocsájtásunkat megvásároltunk egész évre és egy erdőültetésbe forgattuk át. Minden tevékenységünk ezzel környezetbaráttá vált. Így nemcsak a termékeink bőrbarátak, de mi magunk, a cég is azok vagyunk.

 

ws5

 

Majd jött a sorba egy saját márka, a Wooden Spoon. Miért tettétek le a voksotokat e márka mellett?
A Wooden Spoon egy fantasztikus bolgár márka, amelynek magyarországi képviseletére nagyon büszkék vagyunk. Ez a nemzetközi brand lényegében minden olyan kritériumnak megfelel, amelyet egy tudatos szépségápoló terméktől elvár az ember. Ezt bizonyítja a Soil Association brit tanúsító szervezet által adott minősítési tanúsítványa. A Wooden Spoon termékei 100% -ban biológiailag előállított nyersanyagokat tartalmaznak, tökéletesen tiszták, és organikusak. Előállításuk során a gyártó nem használ vizet az összetevők felhígításához, minden egyes termék organikus olajokat, vajakat, méhviaszt és növényi kivonatokat tartalmaz, mentes a szilikonoktól, színező-, szintetikus és tartósítószerektől, és a géntechnikától. Ezért a Wooden Spoon kozmetikumok tökéletes választást jelentenek az egész család számára!

 

ws6

 

Most, hogy közelednek a hideg hónapok, még nagyobb a szükség a gyógyító, hidratáló és regeneráló formulákra. Jöhetnek a gazdagabb krémek, olajok, esszenciák. Mit tartogat a Wooden Spoon kínálata erre az időszakra?
Vannak kiemelkedően magas hatóanyag-tartalmú arcápolók ún. SUPERSEED összetevőkkel. Melyek a legértékesebb magolajok magas koncentrációját tartalmazzák, akárcsak a len, a chia, a füge, vagy a málnamag. Ezek a szuperélelmiszerek óriási mennyiségű tápanyagot tartalmaznak az öregedés és korunk számos egészségügyi problémái ellen. De ha épp nem egy szubsztanciára vágyunk, a Wooden Spoon termékeinek sorában sokoldalúan felhasználható önálló olajok is megtalálhatóak. Mindemellett kiemelném a babák számára fejlesztett termékeket, amelyek extra gyengédek a picik bőréhez. És, hogy mennyire fenségesek, arról a brit királyi család hamarosan megjelenő összefoglalója részletesebben árulkodik majd. Hiszen Harry herceg kisfiának Archie-nak első egy évét összefoglaló könyv elkészítéséhez a Wooden Spoon anyacége is közreműködött. És azt hiszem ennél nagyobb renomé a babaszéria prezentálását nem is illeti.

 

Szöveg: Balassa-Szökrönyös Éva, Fotó: Wooden Spoon

 

Aktuális lapszámunk