logo

ETALON/ MADE IN HUNGARY

2020. 3. szám

 

Hogyan adaptálja a fürdőruha készítésbe a maximalizmust egy magyar tervező? Hogyan válik végre a fürdőruha ellenségből cinkostárssá?
Viola Judit, a Seachili márka megálmodója nem ismer kompromisszumokat, ha fürdőruha gyártásról van szó! Végre egy üdítő színfolt a hazai brandek piacán, ami a női test anatómiáját tekinti mértékadónak!

 

sea

 

sea2

 

Nem sok magyar tervező választja témául a fürdőruhát, hogy került a te utadba ez az izgalmas ruhadarab?
A pályám során gyakorlatilag a ruhaipar minden szegmensét bejártam. Dolgoztam a könnyűiparban, konfekcióban és férfidivatban, majd voltam olyan szerencsés, hogy hosszú évekig az osztrák Palmers-nek, majd 13 éven keresztül egy nagy múltú holland fürdőruha márkának, a Cyell-nek a szakmai vezetéséért feleltem. Illetékese voltam a magyarországi gyártásnak, termékfejlesztésnek és minőségbiztosításnak. Teljesen elvarázsolt a fehérnemű gyártása és tervezése ez ugyanis egy igazi precíziós szakma. Itt nincs pardon, ez egy tűpontos munkát igénylő terület. Néhány mm eltérés a varrásnál, akár méretbeli különbséget jelenthet. A fürdőruha pedig még a fehérneműnél is speciálisabb megközelítést igényel, hiszen különleges anyagkezelést kíván, ugyanakkor rengeteg fantáziát és a női test korrekciójának lehetőségét is magában hordozza.

 

sea5

Viola Judit

 

Úgy tűnhet, hogy a fürdőruha egy „semmiség”, miért olyan sajátos mégis e területe divatiparnak?
Először is, mert elképesztően aprólékos megközelítést igényel, rendkívül nehéz az anyagokkal dolgozni. A szerkesztés, szabásminta készítés és megmunkálás komoly szakmai tapasztalatot kíván. Igazi varázslat, ahogy a fürdőruha készül. A hosszú évek alatt elkerülhetetlen volt, hogy megismerkedjek a női test anatómiájával. Megtanultam, hogy mennyire mások vagyunk, és máshogy vagyunk mások. Elkezdtem statisztikákat gyártani, és rájöttem, hogy a nők 95%-a nem konfekcióméret. A női test sokkal több a tökéletesnél. Nem lehet egyszerű betűkkel, vagy számokkal jelölt rendszerbe sorolni. Az S, M, L kategóriával ellátott szettek a csípő és mellméret eltérések miatt életszerűtlenek a gyakorlatban. Miközben számtalan gyártó gondolkozik a mai napig konfekcióméretek téves elméletében. Ezek a gondolatok kezdtek dolgozni bennem. Miközben szomorúan láttam, hogy a nyugat- európai országokban gyártott fürdőruhamárkák többségénél a technikai és szakmai tudás egyszerűen kihalt.

 

sea3

 

Mikor és miért fogalmazódott meg benned, hogy a hosszú évek tapasztalatát lefordítva a saját nyelvedre, saját fürdőruhamárkát hozzál létre?

an egy szakmai fanatizmusom, ami hajt, szeretem tökélyre fejleszteni azt, amit csinálok ezért 4 éve ébredtem rá, hogy mennyire szívesen fejlesztenék saját termékeket. Elkezdtem tesztelni, és először a baráti társaságom tagjainak gyártottam prototípusokat,- kifejezetten problémás alkatokra maradék anyagokból- és miután folyamatosan pozitív visszajelzéseket kaptam, arra gondoltam, eljött az idő, hogy elhagyjam a komfortzónámat és létrehozzak önállóan egy olyan kollekciót a magyar és nemzetközi piacra, amely újraértelmezheti a fürdőruháról alkotott vélekedést.

 

Nagyon sok fürdőruhamárka kampányában szerepelnek tökéletes testű nők, a próbafülke tükre azonban a legtöbb esetben már egész mást mutat. Mi a te személyes hitvallásod?
Az illúziókeltés pont, hogy a női test elfogadását ássa alá. Éppen ezért én az átlag, hús-vér nők oldaláról közelítettem a brandépítést. A vezérelvem a női test anatómiája. Szerettem volna ezt a márkát tudatosan stabil alapokra építeni. Az elsődleges misszióm éppen ezért, hogy segítsek a nőknek olyan önbizalmat és magabiztosságot adni a fürdőruháim által, amelyet valóban érdemelnek. És hogy valójában mi minden van egy falat fürdőruhában?! Láthatatlan elemek, alapos tervezés, szigorú termékfejlesztés, és a precíz megvalósítás, mindamellett pedig a legmagasabb minőségű európai alapanyagok. Rendkívül fontos a számomra, hogy minden egyes darab kényelmes legyen, így olyan merevítőket és szivacsokat használok, amely egyike sem nyom, vagy szúr. Hagyja szabadon áramolni a nyirokkeringést. Ebből jön a missziós tevékenységünk és a rózsaszín szalagos kollekciónk.

 

A mértéktelen túlfogyasztás, lassan de biztosan a divatipart is felemésztheti. Te hogy vélekedsz erről?
A jelen járványhelyzet és annak gazdasági és fogyasztói kihatása globális cselekvésre sarkall, és ez jelentősen kihat a ruhaiparra, ami bizony már jó ideje a fenntarthatóságért kiált. Az elmúlt évek ámokfutása a fast fashion iparban tömegtermelést, kegyetlen környezetszennyezést eredményezett és elömlesztette silány minőségű darabokkal a világot. Nem lehet a végtelenségig, tonnaszám gyártani a szemetet. Fontos, hogy a fenntartható divat irányába haladjunk és ezt az üzenetet közvetítsük, hiszen eljött az idő a szemléletváltásra, kell, hogy egy jelentős tömeg átgondolja, hogy mit vásárol és mennyiért.

 

sea4

 

Hogy jött a névválasztás?
A Seachili létrejötte többszörös brainstorming eredménye. Imádom a tengert, így a „Sea” szótag nem volt kérdés, a kollekciókra pedig nemcsak a kényelem, de a vidámság és sokszínűség is jellemző. Szerettem volna, ha ezt, a névválasztás is tükrözi. Azt mondják rólam a kollegáim, hogy kicsit túlfűtött, túl fűszeres, amolyan „spicy” vagyok. Így született meg a Seachili név, amellyel nem titkolt célom, európai brandet építeni, hiszen európai piaci igényekre szabtuk a márkát. Törekvésem, hogy azoknak a nőknek gyártsam a termékeimet, akik nem kötnek kompromisszumot, ha kényelemről és minőségről van szó.

 

Mesélj a jövőképről!
A mögöttünk álló időszakot a fejlődésre, tanulásra, termékfejlesztésre, és rengeteg tesztelésre fordítottuk. A következő kollekción dolgoztunk, amely esetében épp úgy ragaszkodtam a színkoncepcióhoz, a variálhatósághoz, ám a jövő kétségtelenül a fenntarthatóságé, fontos számomra, hogy megvédjük és tiszteletbe tartsuk a bolygónk ökoszisztémáját, ezért elkezdtünk újrahasznosított alapanyagokkal dolgozni. Az innovatív beszállítóink PET palackokat hasznának a környezetbarát alapanyagokhoz, a szivacsok kávézaccból, a díszek eredeti fa és kókusz alapanyagokból készülnek.



szöveg: Balassa-Szökrönyös Éva, fotó: SeaChili

 

Aktuális lapszámunk