ETALON/ LENDÜLET

2020. 5. szám

 

Az új Toyota Yarist mérnökei úgy tervezték a világ legbiztonságosabb kisautójának, hogy megfeleljen a mindennapi városi élet elvárásainak. Legyen agilis, könnyen manőverezhető, hosszú úton is kényelmes, ugyanakkor rendkívül biztonságos.

 

43x29x

 

Vadonatúj padlólemez, új platform

Az új Yarishoz vadonatúj padlólemezt fejlesztettek, amely minden korábbinál stílusosabb megjelenést, praktikumot, élvezetes vezethetőséget és fokozott biztonságot tesz lehetővé. A modellben elsőként alkalmazták a Toyota gyár új globális architektúra (TNGA) filozófiáját a kisautók méretosztályában. 5 milliméterrel csökkentették a Yaris karosszériájának hosszúságát, ugyanakkor 50 milliméterrel megnyújtották a tengelytávot. Ez teszi dinamikussá, könnyen irányíthatóvá a városi forgalomban és a parkolások során. A GA-B platformnak köszönhetően a mérnökök 40 milliméterrel csökkenthették az autó magasságát, ám ez a változás nem csorbította a fejteret, a belső tér tágas és kényelmes maradt.


Toyota világelső hybrid rendszere

A Toyota vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén, több mint húszévnyi szakértői tapasztalatnak köszönhetően. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap. A modellhez fejlesztett vadonatúj 1,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc a kiemelkedő takarékosságot továbbfejlesztett gázreakcióval kombinálja. Így az ultra alacsony fogyasztású és károsanyagkibocsátású kisautó dinamikus élményvezethetőséget kínál. A negyedik generációs Hybrid rendszert európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig. A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. A Yaris üzemanyag fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható.

 

43x29

 

Kategóriaelső vezetőtámogató rendszerek

A japán autógyártó fejlett vezetőtámogató rendszerekkel járult hozzá a kategóriában is egyedülálló szinthez. A központi Toyota érintőképernyő, a TFT multi-információs kijelző a műszeregységben és a 10 colos head-up kijelző három, egymással összeköttetésben álló forrás, amelyekből származó információk egyértelműen, tisztán leolvasható formában jelennek meg a vezető előtt. Az új Yaris egy sor további ultramodern kényelmi funkcióval is felszerelhető. Ilyen a vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer, a fűthető kormánykerék, vagy a vezetői környezet különleges hangulatvilágítása. Az új lámpatestek LED-es technológiát alkalmaznak, az irányjelzők használaton kívül nappali világításként szolgálnak. Az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója kíván lenni, és ezzel összhangban jelentős mértékben továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereivel kategóriaelső biztonsági teljesítményt kínál. A fejlett vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az a teljes sebességtartományban aktív, intelligens adaptív sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens. Ráadásul ezek a funkciók az új Yaris összes kivitelénél az alapfelszerelés részét képezik. A fejlett vezetőtámogató rendszereken túlmenően az új Yarist úgy tervezték, hogy a hamarosan bevezetendő, minden eddiginél szigorúbb, 2020-as biztonsági normák szerint is a létező legjobb utasvédelmi eredményt érje el.

 

29x29

space

 

01 rolunk 02 karrier 03 letoltesek 04 kapcsolat

             

 

 

_

 

Aktuális lapszámunk