logo2

 

 

 

ETALON/ TREND

2019. 3. szám

 

A napszemüveg nem csupán szemünk épsége, de megjelenésünk miatt egyaránt elengedhetetlen e szezonban. Egy jól eltalált minőségi darab a legvonzóbb stílusfűszerünk lehet, hiszen új vonásokkal öltözteti fel arcunkat, tökéletesen építi a szettjeinket, emellett méltóságot és presztízst kölcsönöz öltözetünknek. A neves divatházak logójával fémjelzett darabok garanciát jelentenek a sikerre, de hogy a lenyűgöző kínálat hogy talál összhangot egyéniségünkkel, az már sokkal nagyobb körültekintést igényel, hiszen több főcsapás mentén halad az idei formavilág.

 

o1

 

Az idei napszemüvegtrend megvadítja és teljesen új dimenzióba repíti a megjelenésünket. A kollekciókban olyan jegyek vegyülnek, mint az absztrakt, az avantgárd, a geometrikus pop és a svéd minimalizmus. Hol vegytisztán, hol fúzióban. A 2019-es napszemüvegtrend ugyanis az egyéniséget támogatva alaposan kitör a hétköznapok kereteiből. A nagy divatházak tervezői innovatív és izgalmas kreációkat álmodtak meg, mely ötvözi a retró trendeket a jövő formatervezésével. Idén tehát úgy tűnik, a markáns vonalak, vidám színek és izgalmas részletek diktálják a vezényszavakat, ám a klasszikus, sok évig időtálló darabokból sincs hiány.

Hogy ne csak a gyönyörű plakátokról, hanem saját szemünkön is megtapasztalva inspirálódhassunk, a zalaegerszegi Center Optikába látogattunk, amely immár hivatalosan is a prémium-és luxusmárkák forgalmazójának számít.

 

o2

 

o3

 

o4

 

 


Művészet és design

 

Egyes luxusmárkák hatalmas lencsékkel erősítenek a szezonra, akárcsak a Dior. A Miu Miu avantgárd formatervezésű kereteit pedig kivételesen eredeti lencseszerkezetek teszik egyedivé, amelyekhez jellegzetes szár társul. Mindazonáltal a futurisztikus darabokból sincs hiány. Az intergalaktikus divatot például a Versace, a Vogue és az Armani ház darabjai garantálják a fényes anyagokkal, tükröződő lencsékkel és erőteljes vonalvezetéssel. De a street stylerek nagy örömére a macskaszem formájú kereteket is kimaxolták a tervezők. Gigi Hadid amerikai modell közbenjárásának köszönhetően a Vogue márka az optikai keretei mellett a napszemüvegfronton is csúcsra járatja a szűk cicafazont. A világbrandek jól felismerhetővé teszik tehát saját karakterjegyeiket a különböző termékvonalaikban. Így például nemcsak az extrém fazonok hívei, de a letisztult stílust kedvelők is örülhetnek, hiszen megújult szerkezeteket, könnyed, minimalista fémkeretes verziókat is jócskán találhatnak a polcokon. De a tradicionális darabok sem tűntek el. A Ray-Ban például újraértelmezte a legendás Lennon-szemüvegeket és persze az aviátor fazon is régi-új köntöst kapott. Természetesen a napszemüveg tervezők is elsősorban a múltból táplálkoznak. Így a 60-as évek geometrikus formanyelve például újra átütő sikereket hozott az okulárék frontján. Az új kollekciókban a szabályos körök (akárcsak a Dolce & Gabbana Gros Grain termékcsaládja), és a rombuszos fazonok, (mint a Bulgari Serpenteyes névre keresztelt példányai) jól illeszkednek az egyszerű, mégis masszív frontokhoz. A gyártásnál ugyanis nemcsak a formákra, de az alapanyagokra is nagy hangsúly kerül, melyek a szemüvegek stílusát és a kényelmi faktort is nagyban befolyásolják. A legmodernebb gyártástechnológiában a szemüvegkeretek készülhetnek acetátból és titánból, fémből vagy szaruból. A mélybarna és fekete kereteket pedig a szürke, opál, arany, rozé, fehér vagy a különböző állat- és virágmintás keretekkel ellátott darabok egészítik ki. Mindezek pedig akár dioptriás verzióban is elérhetőek, emellett különböző felületkezelt lencsék védik ki hatékonyan a káros napsugarakat.

 

o5

 

 

Center Optika, a luxus nagykövete

 

„Büszkék vagyunk rá, hogy a világ legnagyobb szemüvegkeret gyártója a Luxottica, 2019-ben a magyarországi “Luxus Nagykövete” csoportjába választotta optikánkat. Az olasz konszern által szervezett Luxury Ambassador rendezvényen így a Center Optika is átvehette a „Luxus Nagykövete” kitüntetést. Ezt a minősítést szigorú szabályok alapján minden évben megismétlik. Nem véletlen, hogy a Magyarországon működő közel 1.200 optikai üzletből csak néhányan büszkélkedhetünk ilyen magas szintű minősítéssel. Az elbírálásban ugyanis több tényező együttállása is szükséges, akárcsak az üzlet kialakítása, választéka, szolgáltatásai, az ott dolgozók szaktudása valamint a divatmárkák képviselete. A Luxottica a világ legnagyobb luxusmárkáival karöltve álmodja meg és gyártja a divatházak legújabb szemüvegkereteit és lencséit. Így kiemelten fontos számára a lehető legjobb szolgáltatást garantálni a végfelhasználóinak és minőségi megjelenést biztosítani luxustermékei számára. A Center Optika megszületésekor nem titkolt célunk volt e feltételeknek eleget téve törekedni arra, hogy az üzletbe betérők kellemes környezetbe érkezzenek, és megkülönböztetett kiszolgálásban részesüljenek. Ahogy azt azon luxusmárkákat megilleti akárcsak a Bulgari, Giorgio Armani, Versace, Prada, Miu Miu és Dolce & Gabbana.”- számolt be magazinunknak Kovács György, a Center Optika tulajdonosa. Mi pedig gratulálunk!

 

o7

 

Szöveg: Balassa-Szökrönyös Éva
Fotó: Guess, Bvlgari, Miu Miu, Dolce&Gabbana