logo2

 

 

 

ETALON/ TEGYÉL A BOLYGÓÉRT/ OTTHON

2019. 5. szám

 

A burkolatok reprezentálják elsőként a tereket, egységet és kapcsolatot teremtenek a különböző helyiségek és zónák között, egymással fuzionálnak, befolyásolják a térérzetet, így az otthonunk összbenyomása és karaktere rajzolódik ki általuk. Nem kérdés tehát, hogy a falakat és padlót öltöztető elemek a kortárs belsőépítészet egyik leglényegesebb alkotórészei, így azok kiválasztása is kulcsmomentum egy ház építésénél vagy felújításánál. De vajon a gyárak szinte követhetetlen tempóban megújított termékpalettáit, a formai és minőségbéli kínálatot tekintve, ki képes a zűrzavaros burkolaterdőn átlátva, frusztrációktól mentesen válogatni, arra egy ígéretes, új hazai rendszer, a MONDANO adhatja meg a válasz. Jánoska Dávid, kereskedelmi vezetőt kérdeztük, akivel az új vásárlási élményt adó rendszer irányelvein túl a burkolatgyártás ökológiai normáiról is beszélgettünk!

 

BAWIS PH 0

 

Hogyan jött létre a Mondano márka és mi a célja?
Alapvetően a nemzetközi burkolatgyártók kínálatában és a kiskereskedői értékesítésben tapasztalt káosz hívta életre a Mondano sajátságos rendszerét. Noha már 15 éve ellátjuk a különböző olasz és spanyol kerámia burkolat gyártók magyarországi képviseletét, mégis azt tapasztaltuk, hogy a vásárlóknak szüksége lenne további szakmai és lakberendezési segítségre a választáshoz. Amely dotálást a gyártók és a kereskedők nehezen tudják garantálni. Éppen ezért egy olyan rendszer kidolgozását tűztük ki célul, amely központi koordinációja révén megadja ezt az egységes támogatást. Így jött létre a Mondano ún. „Shop in Shop” koncepciója, mely a 2014 -es Construma kiállításon debütált elsőként, majd a vásárlói visszajelzések alapján az eltelt 5 év alatt sokat fejlődött. Ma már országos hálózatunkban a burkolatokat mindenhol letisztult és rendezett eladóterekben mutatjuk be, egy egységes koncepció alapján.

 

Vagyis a Mondano nem önálló márkaboltként jelenik meg, hanem franchise partnerek kínálatát bővíti egy egészen sajátságos módon, ha jól értem… Pontosan hogyan és milyen célt szolgálva?
Tulajdonképpen erről van szó, igen. Egyik célunk, hogy a már fent említett okoknál fogva megkönnyítsük a választást amellett, hogy elhozzuk Magyarországra a legfrissebb olasz és spanyol újdonságokat. Elsődleges szempont volt egy olyan bemutató rendszer megtervezése, ami átláthatóvá teszi a választékot, moduláris jellegű és újra felhasználható környezetünk és a költségek kímélése érdekében. A bemutatótermekbe toronyszerű bemutatófalakat helyeztünk ki, ahol a paneleket nem kell hajtogatni, tologatni, minden részlet szépen látszik. Mindazonáltal fontos szempontként azt is megvalósítottuk, hogy a vásárlót egy egyszerű grafika segítségével navigáljuk. Így amellett, hogy egymással a legoptimálisabb módon házasítva megelevenednek a különböző formájú, kopásállósságú, vastagságú és méretű burkolatok, a termékadatokat szemmagasságba elhelyezve a vásárlót ikonrendszerünk is segíti a választásban.

 

02 BAURB NM C0

 

Hogyan képzeljük el ezt a sajátságos termékválasztékot?
A megszokott gyakorlattal ellentétben mi nem arra törekszünk, hogy minél több terméket zsúfoljunk a bemutatótermekbe, hanem lakberendezők segítségével, egymással technikailag és formailag is harmonizáló burkolatkombinációkat mutassunk be, melyek könnyen áttekinthető-, és értelmezhető installációkon jelennek meg. Valójában ezzel a rendszerrel előszűrjük a gyártók vastag katalógusait - figyelve az ár-érték arányra és a hazai piac igényeire-, azokat termékeket adaptáljuk, melyek esztétikai megjelenése a lehető legjobb együtt. Vagyis kész burkolat koncepciókat reprezentálunk és segítjük az összeillő színek, felületek, dekorelemek kiválasztását. Ha az öltözködés nyelvére szeretném mindezt lefordítani, leginkább egy stylist munkájához tudnám hasonlítani a struktúránkat. Csak itt nem az inghez nyakkendőt vagy a blúzhoz szoknyát ajánljuk, hanem a közösségi térbe vagy spa élményt nyújtó fürdőszobába, vagy éppen medencék köré, teraszokra, konyhákba és közlekedőkbe kínálunk ideális variációkat. Mindezt árnyalat, mintázat, struktúra, lerakási mód és felhasználási javaslat alapján. Bel-, és kültérre, ajzatra és falra futtatható burkolatokkal, valamint dekorelemekkel.

 

01 IDOUT C0

 

Hogyan sikerült elérni a célokat, az országos hálózatot?
Kreatív csapatunkban tervező, lakberendező, grafikus, programozó is kollaborál, így egyszerű és átlátható módon tudjuk bemutatni burkolatainkat. Fontos, hogy a weboldalon bemutatott termékek élőben is megelevenedjenek a bemutatótermekben. Éppen ezért fontos számunkra folyamatosan fejleszteni a burkolatválasztékkal párhuzamosan, bemutatótermi megoldásainkat és az informatikai hátteret. Az újításokra és a hatékony megoldásokra óriási igény van a kereskedői és vevői oldalról egyaránt, így egyszerű belátni az előnyeit és csatlakozni egy kidolgozott koncepcióhoz. Terméke már mindenkinek van, mi a szolgáltatások fejlesztésében hiszünk, melynek fontos része, hogy a bemutatott burkolatok nagy része központi készletről akár azonnal elérhető.

 

HBPOR FD 2 geo ab

 

Van a Mondano termékválasztékának irányadó stílusa?
Mivel kizárólag spanyol és olasz gyártók kínálatából dolgozunk, ez már önmagában garantál egy kiváló minőségű, időtálló és stílusos szelekciót. Úgy érzem, hogy letisztult választékunkkal minden stílusban lehetséges egyedi burkolatkiosztásokat alkotni. Az installációkon több design irányvonalat is felsorakoztatunk, továbbá azt is szemléltetjük, hogy ezek akár egymással is jól társíthatók. A cementet, a fát, a természetes köveket, a palákat 100%-ban imitáló burkolatok, a klasszikus márványminta, a geometrikus formák, a kissé rusztikus vagy urbánus irányzat egytől egyig a letisztult enteriőrök kialakítására törekszik, melyek nagyszerűen harmonizálnak többféle berendezési stílussal. Valós igény ugyanis, hogy a későbbiekben a bútorok és lakás textíliák cseréjével, a helyiségek átrendezésével, esetleg az ingatlan cseréjekor biztosíthassuk a változatosságot. Gondolok itt a hófehér vagy cement- és fahatású felületekre, melyeket 3D struktúrákkal dekorálhatunk, ezek látványosak mégsem harsognak, és nem kényszerítenek stílusbeli alkalmazkodásra. Ellentétben a túl karakteres, meghatározó mintázatú vagy színvilágú burkolatokkal, melyek nagyban korlátozzák a lakberendezési lehetőségeket, emiatt nem túl praktikusak. Természetesen nem hagyhatjuk ki a színeket sem a választékunkból, de ezek kisebb felületeken dekorációként működnek a legjobban. Egy jól megválasztott minőségi porcelán vagy kerámia burkolat örök értéket képvisel a használat vagy az ingatlanértékesítés során.

 

A hidegburkolatok mellett találhatunk pl. laminált vagy vinyl padlókat is a kínálatban?

Valóban adja magát a kérdés, de mi a Mondanonál a hosszútávú és környezettudatos burkolási megoldásokban hiszünk. Itt nem csak arra gondolok, hogy nem kell fákat kivágni az égetett kerámia gyártásához, – mivel leginkább a helyi bányászott agyagokat égetik ki, ezért is hívták régen terracottának - hanem arra is, hogy nagyon időtálló burkolatokról van szó, melyek nem szennyezik műanyagokkal a környezetet. Sem a csomagolásuk, sem az anyaguk nem tartalmaz műanyagot. A gyártás során a kemencék hulladékhőjét pedig már a legtöbb gyáregységben elektromos áram előállításával hasznosítják. Sokan nem is gondolnak rá, hogy a melegburkolatokban (laminált parketták, műanyag padlók, linóleum, vinyl padlók, padlószőnyegek…stb) illékony szerves vegyületek VOC (Volatile Organic Compound) vannak. Így előfordulhat, hogy veszélyes légszennyező anyagból sokkal több van otthonaink (beltéri) levegőjében, mint a szennyezett városi levegőben. A padlófűtés az említett melegburkolatok esetében elősegíti a káros kipárolgásokat, míg a kerámia burkolatoknál ilyesmi nem fordul elő, így a legősibb burkolat tűnik a legegyszerűbb és legegészségesebb megoldásnak.

 

Melyek a jövőbeni tervek?
Természetesen elsősorban a szolgáltatásainkat szeretnénk fejleszteni, hogy az építkezés vagy felújítás egyébként is stresszes helyzetében a burkolatok kiválasztása inkább örömöt, mintsem frusztrációt jelentsen. Hogy, kényelmesen otthonról is lehetősége legyen a vásárlónak válogatni, de akár egy vagy két gyerekkel se legyen gond a márkaboltok szelekcióit nyugodtan megtekinteni. Ez utóbbi igény miatt a legtöbb partnerüzletünkben már gyermeksaroknak is szorítottunk helyet. Emellett tervezzük a szakmai közösség építését, többek között egy lakberendezői aloldal elindítását, hogy elérhetővé tegyük a belsőépítészeti és enterőrstylistok szolgáltatásait is burkolataink mellé. De mindenkori cél, hogy gondosan megtervezett szériáinkkal elvigyük partnereinknek az innováció jegyében született termékek elegáns kínálatát, a vevőket pedig instant burkolatötletekkel segítsük a választásban.

 

01 Janoska David Gyerekek Termeszet

 

A jól használható, egyszerű
megoldásokban, a minőségi,
időtálló burkolatokban hiszek,
a fenntarthatóságot pedig
egyre fontosabb irányelvnek
gondolom.

JÁNOSKA DÁVID

 

 

Szöveg: Balassa-Szökrönyös Éva, Fotó: Ambient