logo2

 

 

 

ETALON/ ETALON OTTHON
2019. 1. szám február-március

 

 


Az amerikai Pantone Intézet idén a korallvörös tónust jelölte az év trendárnyalatának. A divat, a lakberendezés a grafikai ipar és lényegében az egész kreatív szektor szinte azonnal megkezdte a Living Coral oltalma alatti ténykedését. A víz alatti élővilág ihlette árnyalatnak ugyanis több, mögöttes üzenete is van, mint azt elsőre gondolnánk.

 

pantone 1

 

A Pantone Color Institute alelnöke azt állítja, ez a szín egy pillanatfelvétel a globális kultúráról, kifejezi a kollektív lelkiállapotunkat, és túlmutat a divaton. A szakértők szerint a korall, élénk, energikus mégis lágy tónusa a modern élet fúzióját hordozza magában.

 

Az életünket behálózó social média és a digitális technológia által való elszigetelődés korában fokozottan vágyunk olyan autentikus élményekre, amelyek pozitív érzelmeket váltanak ki belőlünk. Keressük az optimizmust, az örömet és a biztonságot ebben a folyton változó világban. A korallok ökoszisztémája pont e védelmezést és az életigenlést szimbolizálja, így egyszerre hat a szemre és az elmére.

 

pantone 2

 

A Pantone 16-1546-es kódszámra hallgató szín eleganciát és játékosságot visz a kortárs enteriőrökbe. Jól áll a falaknak és gyönyörű art deco hangulatot kölcsönöz a minimalista és geometrikus formavilágnak. Egészen eltérő hangulatba helyezi a plasztikus anyagokat, a bársonyt és a taftot. Kombinálható rozé arannyal és ezüsttel, teret hódít a falakon, a textileken, a lakberendezési kiegészítőkön, a fürdőszobai szanitereken, de még a gasztronómiában is. A színtrend behálózza a high tech iparágát, a sportszergyártó cégeket, dizájnereket, divat,- és enteriőrtervezőket. Ne csodálkozzunk tehát, ha idén bennünket is hatalma alá kerít a Coral mánia!