logo2

 

 

 

ETALON/ AZ INNOVÁCIÓ NYOMÁBAN
2018. 6. szám szeptember

 

 

A győri székhelyű, Audi Hungaria Motor Kft. a világ egyik legnagyobb motor- és járműgyáraként számon tartott, minőségéről és precizitásáról neves vállalat, amely mindig is komoly figyelmet fordított a jövőbe mutató megoldások megtervezésére és megvalósítására. Az abszolút prémium kategóriát képviselő márka okos vezetéstámogató rendszereivel, tökéletesre fejlesztett motor- és járműgyártásával az intelligens innovációk élmezőnyét is egyértelműen vezeti. Szerkesztőségünk a vállalat háza tájékán a legfrissebb hírek, fejlesztések után érdeklődött, lássuk: milyen előremutató megoldások uralják a győri gyár egyes szegmenseit.

 

5f0a9f56 1

 

4hengeres dizelmotor

 

Új négyhengeres dízelmotor az Audi Hungariától

Az Audi Hungaria növelte motorgyártása termékkínálatát: a vállalatnál elindult egy újfejlesztésű dízelmotor sorozatgyártása mild-hibrid technológiával, amely a károsanyag-kibocsátást a korábbi motorgenerációkhoz képest jelentősen csökkenti. „A dízeltechnológia továbbfejlesztésével és az alternatív meghajtások fejlesztésével tovább bővítjük termékportfóliónkat és biztosítjuk hosszú távú jövőbeli növekedésünket“ - mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „Első alkalommal gyártunk dízelmotort mild-hibrid technológiával. Új motorunk nagy teljesítményű, ugyanakkor egy igazán hatékony erőforrás.“
Az újfejlesztésű dízelmotor a 12 voltos indítógenerátor, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A 2.0 TDI motor kisebb súlyával is kitűnik, amely a korábbi öntvény motorblokk helyére lépő alumínium forgattyúsháznak köszönhető. A dugattyúgyűrűk, a főtengely és a hengerfej is újfejlesztésűek, a megmozgatott tömeg és a súrlódás csökkentése céljából. A háromkörös hűtés – egy kör a motorblokk, kettő a hengerfej hűtéséről gondoskodik – minden vezetési szituációban ideális hűtőfolyadék-áramlást tesz lehetővé. Az új kialakítású turbófeltöltőben egy gyors, elektromos motor vezérli a változtatható lapát-geometriát (VTG – Variable Turbo Geometry). A szintén új, közös nyomócsöves (Common Rail) befecskendező-rendszer 2 200 bar nyomáson juttatja be az üzemanyagot az égéstérbe.

 

elektromos motorok gyartasa uj korszak

 

Új korszak Az Audi Hungariánál az elektromos motorok sorozatgyártása

A szimbolikus gyártásindítás keretében Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja és Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke közösen helyezték üzembe a gyártóberendezéseket. „Az Audi Hungaria 25 éve meghatározó szerepet játszik a négykarikás márka fejlődésének történetében. Magyar leányvállalatunk az elektromos motorok gyártásával teljesen új kompetenciaterületre lép. Ezzel a különleges know-how-val Győr az elektromos meghajtások központi gyártó telephelye lesz és megtestesíti stratégiai transzformációs folyamatunkat, melynek eredményeként fenntartható mobilitás-szolgáltatóvá válunk” - mondta Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja a szimbolikus gyártásindítás alkalmával. Az Audi Hungaria első elektromos járműhajtásai az Audi e-tron számára készülnek. Ez az első tisztán elektromos Audi-modell, mely a gyártó brüsszeli telephelyén készül majd. Az aktuális napi kapacitás mintegy 400 elektromos meghajtás gyártását teszi lehetővé, mely fokozatosan növelhető. A győri elektromos motor számos újdonságot nyújt. Az állórész esetében – mely az e-motor egyik fő eleme - az a cél, hogy a vékony rézhuzalból a lehető legtöbbet tekercseljék rá a nyers darabra. Minél szorosabb a tekercselés, annál hatékonyabb a teljesítmény-leadás. Az Audi Hungariánál egy újonnan létrehozott behúzó- és tekercselőberendezés képes az optimális mennyiségű rézhuzalt kompakt módon tekercselni, majd a nyers darabba beépíteni. Az elektromos motor további főkomponensei például a teljesítményelektronika, amely külön házban kap helyet, a hajtómű és az erőt a kerekeknek átadó két féltengely. Az Audi Hungaria munkatársai két különböző típusú hajtást gyártanak az Audi e-tron számára, mivel a quattro tradíció értelmében az első és a hátsó tengely egyaránt hajtott.

 

Járműfejlesztés motorteszteles


Teszt extrém időjárásiviszonyok között

Az Antarktisz és a Szahara beköltözött az Audi Hungariához: a magyar mérnököknek mostantól egy új klímakamra áll rendelkezésükre a termikus vizsgálatokhoz, mellyel extrém körülmények között tesztelhetnek autókat és alkatrészeket. A szakemberek az új klímakamrában valamennyi Győrben készült modellt tudják vizsgálni -40 és +80 Celsius-fok közötti hőmérséklet-tartományban. „A klímakamrával az extrém hőmérsékleti helyzetekben történő tesztelés lehetőségét teremtettük meg, és ezzel tovább bővítettük vizsgálati kompetenciáinkat”- mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. A Győrben készülő modelleket a minőségbiztosítás munkatársai többek között egy csúcsmodern vizsgálólaborban, a belső tesztpályán és a szélcsatornában is tesztelik. Az Audi Hungaria klímakamrája extrém hőmérsékleti helyzeteket – a trópusi forróságtól egészen a sarkvidéki hidegig – képes szimulálni. Így az autókat olyan időjárási viszonyok között vizsgálják, mint amilyen például Kínában, Indiában és Oroszországban uralkodik. Korábban ezeket a teszteket a konszern más telephelyeivel együttműködve Ingolstadtban és Pozsonyban végezték. Az Audi Hungaria szakértői az új klímakamrában a jelenlegi modellpaletta – Audi A3 Limousine és Cabriolet, valamint az Audi TT Coupé és Roadster – mellett a jövőben az új, Győrben készülő prémium kompakt városi terepjárót, a Q3 modellt is tesztelhetik.

 

Forrás: Audi Hungaria Kft.

aktualis_lapszam