logo

ETALON/ SEBESSÉG
2016. 6. szám december-január


A STÍLUS ÉS A TELJESÍTMÉNY ÚJ ETALONJA A PICK-UPOK PIACÁN

 

Az új Navara gyártásakor a robusztus és elnyűhetetlen futómű mellett a kényelem és a szofisztikáltság javítása volt az elsődleges cél. A jokohamai cég bestsellerjeire –mint a Juke, az X-Trail, vagy a Qashqai– jellemző crossoveres karakterjegyek a Navarán is visszaköszönnek, és ez az innováció kiemeli a Navarát a pick-upok közül. Személyautóhoz méltó kényelemmel, minőséggel és kifinomultsággal találja magát szemben mindenki, aki az új Nissan Navarával találkozik. Ráadásul a piacon egyedülálló, 5 éves, vagy 160 000 km-es gyártói garancia is bizonyítja a Navara kiváltságos tulajdonságait. Az új Nissan Navara bizony magasra teszi a mércét az egytonnás pick-upok szegmensében.

 

NissanNavara

 

Vezetési élmény és kezelhetőség

A jármű fejlesztése során kulcsszerepet kapott a kezelhetőség finomítása és a crossover vezetési élmény biztosítása, ám ahhoz, hogy mindezek mellett a terepjáró képesség se szenvedjen csorbát a Nissan egy teljesen új, ötlengőkaros hátsó felfüggesztést tervezett a dupla kabinos változatnak, ami a korábbi, laprugós felfüggesztésnél jóval csekélyebb súllyal bír. A korábbi felfüggesztések jelentősen át lettek dolgozva az extra kabinos modellben is. Az új, tengely alatti laprugók 7kg-mal könnyebbek és 3,1%-kal javítják a hátsó kerekeinek terepszögét, illetve jelentősen csökkentik a menetzajt.

 

Technológia

Az új Navarában számos friss fedélzeti technológia kerül terítékre. A Nissan crossoverek elismert biztonsági funkciói, a 360 fokos parkolókamera és a vészfékezési asszisztens egyedülálló a pick-upok piacán. A stabil és biztonságos vezetési élményt szem előtt tartva a Navarát elektronikusan vezérelt részlegesen önzáró differenciálművel is felszerelték. Ez a fejlett rendszer gondoskodik a kanyarstabilitásért és a biztonságérzetről. A lejtmenetvezérlés, a visszagurulás-gátló és a sebességtartó automatika a biztonsági funkciók skáláját színesíti, míg a kényelmi funkciók közt a parkolást segítő érzékelőket, a tolatókamerát, és a kulcs nélküli ajtónyitást említhetjük.

 

Nissan Navara

 

Formaterv

A pick-up mindkét változata (Dupla kabin és Extra kabin) kifejezetten az európai piac igényei és ízlésvilága szerint kialakított robusztus, mégis sportos stílust képvisel. Az új Navara kétségtelenül a merész formaterv, a prémium minőség és a kivételes funkcionalitás iránti szenvedély egyvelege. A V-alakú hűtőrács és a bumeráng formájú LED-es nappali menetfények a Nissan modellek jellegzetes formajegyei. Az új Navara formaterve nem ismer kompromisszumot: a korábbi modellhez képest 3,6%-kal csökkent a légellenállási együttható. A teljesen átalakított utastér prémium utazási élményt biztosít.

 

Összkerékhajtás

A belülről leginkább egy prémium crossoverre hasonlító Navara terepen épp olyan jól elboldogul, akárcsak a szilárd burkolatú utakon. Az összkerékhajtás ugyanis kiváló tapadást biztosít a legkeményebb terepen is. A műszerfalon található forgókapcsolóval elektronikusan állítható a rendszer. A 4HI beállítás a lehető legjobb választás közúton és 100 km/h sebességig terepen, a 4LO pedig a csúszós, meredek lejtőkön való felkapaszkodást segíti. A fedélzeti technológiák tárházát a lejtmeneti vezérlőrendszer (HDC) is kiegészíti. De a visszagurulás-gátló (HSA) hasonlóan elismert funkció, ami az emelkedőn való elindulást segíti.


Motorok és sebességváltók

Az új Navara 2,3 literes dCi motorja azon túl, hogy a szegmens leggazdaságosabb és környezetkímélőbb hajtóműve, akár 27%-kal alacsonyabb a fogyasztása, így a Pick-upok családjának legtakarékosabb autója. Kétféle erőforrással kapható, 160 lóerős és 403Nm nyomatékú egyturbós vagy 190 lóerős 450 Nm nyomatékú duplaturbós változatban, melyekhez 6 sebességes manuális, vagy 7 sebességes automata váltó választható. A korszerűsített EURO6-os motorokkal az új Navara kategóriaelső 6,3 l/100km-es fogyasztással és 167g/km-es károsanyagkibocsátással rendelkezik.

 

A Dupla kabinos változat platója 1578 mm, míg az Extra kabinosé 1788 mm hosszúságú. A plató C-csatornás rögzítőrendszere is a japán cég innovációinak sorát gazdagítja. A C alakú csatornákban csúszó bilincsekkel bármilyen formájú rakomány rögzíthető. A Navara összes változatának a vontatási teljesítménye (3500 kg) és terhelhetősége (1 tonna felett) nőtt, így a legkeményebb munkában és a legvadabb kalandokban is jó társra lelhetünk benne.

 

Forrás: Nissan

space

 

01 rolunk 02 karrier 03 letoltesek 04 kapcsolat